Kormányzati Személyügyi Szolgáltató Rendszer (KSzSzR)

A Kormányzati Személyügyi Szolgáltató Rendszer (a továbbiakban: KSzSzR) egy központi adatbázisra épülő, egységes alapokon megvalósuló, moduláris felépítésű személyügyi nyilvántartás és integrált emberi erőforrás-gazdálkodási rendszer, amely más külső informatikai rendszerekhez szakmailag kapcsolódik. A KSzSzR rendeltetése, hogy szolgáltatásai révén biztosítsa – többek között – a humánpolitikai feladatok ellátásának módszertani, rendszerhasználati támogatását, a közszolgálati alapnyilvántartás vezetését, valamint a közszolgálati személyzeti politika alakításához szükséges statisztikai adatszolgáltatásokat. A közszolgálati személyügyi alapnyilvántartás vezetése a KSzSzR keretében egységesen és centralizáltan történik, míg maga a személyügyi adminisztráció az egyes szerveknél. A rendszer biztosítja a központi közigazgatási szerveknél előforduló összes foglalkoztatási jogviszony nyilvántartását, a személyügyi főosztályok napi operatív munkájának támogatását.
A Főigazgatóság (ezen belül Igazgatóságunk) a KSzSzR szakmai üzemeltetését és ügyfélszolgálati feladatait a 335/2010. (XII. 27.) Korm. rendelet 17. § (1)-(3) bekezdései szerint látja el. A szakterület gondoskodik az egyes modulok paramétereinek, az értékkészletek és az okmányminták aktualizálásáról, oktatásokat szervez a felhasználók számára. Segítséget nyújt a munkáltatók, a közszolgálati életpálya kidolgozásáért felelős miniszter és a kormányzati tevékenység összehangolásáért felelős miniszter számára a vezetői információs igények kielégítésével kapcsolatos feladataik ellátásához.